Update [Video Amerika dibantu SABAH tak dibantu! Shafie Apdal buat Najib MENGGIGIL! Umno Sabah telan air liur & putih mata!] PENGUNDI UNTUK DISEWA? >> Berita Malay 18

Isnin, 2 Oktober 2017

Related image
WAJAH AHLI PKBS(Persatuan Keling-Bugis Sabah) Mungkin MIC yang dipimpin SAMYVELLU akan kehilangan kuasa kerana semakin ramai INDIA dari Kerala, ...

INTEGRITI MALAYSIA DI PARLIMEN?

Ketika menerangkan isu Skandal IC PROJEK di hadapan Jawatankuasa Pilihan Khas Dewan Rakyat Mengenai Integriti pada 26 Februari 2007 yang dipengerusikan oleh Tan Sri Bernard Giluk Dompok. Ketua Pembangkang, LIM KIT SIANG yang menjadi Timbalan Pengerusi Jawatankuasa berkenaan turut hadir dan memainkan peranan aktif sepanjang sessi soal jawab dan memberi keterangan. 

SETELAH merasakan kedaulatan Sabah dan Malaysia tergugat dan terancam akibat pengeluaran secara berleluasa kad pengenalan palsu, kewujudan pengundi hantu yang disewa dan IC Projek yang meranjau politik dan masa hadapan rakyat tulen Malaysia, maka Jawatankuasa Khas Parlimen Mengenai Integriti telah memanggil saya, Hassnar Ebrahim, Hamid @ Zaini Hassan dan Jabar Khan Napi @ Yasser Arafat memberi keterangan di Parlimen.

AFFIDAVIT SAKSI

BAHAWASANYA, Saya, ABDUL MUTALIB BIN MOHAMED DAUD yang beralamat di LOT 5, MDLD 4434, TINGKAT 1, JALAN BUNGA RAYA, BANDAR SINGGAMATA, LAHAD DATU, SABAH sesungguhnya mengemukakan affidavit untuk mengesahkan wujudnya KEGIATAN MEMBERI KAD PENGENALAN atau KEWARGANEGARAAN SONGSANG kepada PENDATANG ASING TANPA IZIN serta PEMBERIAN TARAF PENDUDUK TETAP kepada PELARIAN PERANG FILIPINA agar PARLIMEN MALAYSIA dapat menjalankan siasatan dan mengesyorkan penubuhan SURUHANJAYA SIASATAN DIRAJA bagi menyelesaikan isu yang menjadi ibu kepada segala masalah di Sabah.

DAN BAHAWASANYA saya, ABDUL MUTALIB BIN MOHAMED DAUD selaku PENULIS PROFESIONAL dengan ini mengaku bahawa semua penjelasan dan perakuan yang dinyatakan di dalam affidavit ini adalah BENAR dan SAH hanya untuk kegunaan JAWATANKUASA PILIHAN KHAS DEWAN RAKYAT MENGENAI INTEGRITI Sahaja.


NOTA: AFFIDAVIT INI DIDAFTAR DI MAHKAMAH.

01. Buku IC PALSU Merampas Hak Anak Sabah

Buku ini telah diterima sebagai bahan bukti yang sah dalam PETISYEN PILIHANRAYA DUN LIKAS oleh Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu.

Harga : RM50.00 Senaskhah
Tebal: 525 halaman

Saya menulis buku IC PALSU Merampas Hak Anak Sabah pada tahun 1999 kerana saya merasakan ianya mengancam KESELAMATAN dan MENCABUL HAK ASASI MANUSIA, terutama rakyat tempatan yang menjadi mangsa kerana Kad Pengenalan mereka diklon atau bertindih dengan Warga asing.

Sebagai contoh, seorang warga Indonesia, HASNAH CUDANG yang me-masuki Sabah secara haram dan bekerja di Felda Sahabat Lahad Datu sebagai Tukang Masak dan Tukang Cuci pakaian pekerja ladang telah menggunakan kelonggaran undang-undang ketika itu dengan membuat laporan polis bagi membolehkannya mengaku kad pengenalan miliknya, H 0633269 telah hilang dan diberikan borang HNR 7 dan dengan borang ini HNR 7 dia memohon lesen perniagaan dan menjadi kaya raya sebelum mendapat kad pengenalan projek H0537491 dan Mykad 650609-12-5300. 

2.1 PATI dan PADI 

Bagi Kategori PATI dan PADI, ’Agen Kerajaan’ akan mengeluarkan kad pengenalan Khas kepada mereka HANYA UNTUK MENGUNDI SAHAJA dan bukan untuk tujuan lain. Selepas membuang undi, mereka dikehendaki mengembalikan kad pengenalan mereka kepada ’Agen Kerajaan’. Ketua-Ketua 10 UMNO yang diselaraskan oleh Task Force akan memastikan mereka turun mengundi dan dihantar ke seluruh Sabah dengan bas atau kenderaan kerajaan dengan kawalan ketat. Terdapat ramai PATI dan PADI tidak mengembalikan kad pengenalan mereka dan menggunakannya sehingga kini. 


Kerajaan telah mengumumkan secara rasmi iaitu menarik balik kad pengenalan yang dikeluarkan di Sabah sejumlah 16,693 bernombor siri H 0492001 hingga H0494500, H0539801hingga H0539999 dan H0540001 hingga H05539999 melalui surat Ibu Pejabat Pendaftaran Negara bil.JPN.KP (S): H/163/2/1(49) bertarikh 21 Mei 1996, namun malangnya dokumen berkenaan masih diterima sebagai dokumen sah oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia dan Jabatan Kerajaan.

Sebagai contoh PATI yang menggunakan kad pengenalan yang TIDAK DIIKTIRAF untuk mengundi dalam setiap pilihanraya TANPA GAGAL ialah:

a) H0548619-ANDIKA B MUHD NUR (Sapagaya, Lahad Datu), 
b) H0548725-ABDUL BIN TANDIH (Sapagaya, Lahad Datu) 
c) H0543074-HALIL SANUSI (Sakar, Lahad Datu), 
d) H0547632-SARIMAH BT AMIL (Sakar, Lahad Datu), 
e) H0543113-TARI BIN LASIN (Sakar, Lahad Datu) dan 
f) H0547634-DARUISA BT DIM (Sakar, Lahad Datu).

Contoh lain boleh dirujuk di Muka Surat 65 hingga 72 buku PENGUNDI UNTUK DISEWA.





Ramai pengundi hantu turun membuang undi seperti penjual sayur di Keningau (dalam gambar atas) yang tidak mempunyai apa-apa dokumen tetapi memperoleh kad pengenalan projek dan mengundi di tiga kawasan dalam hari yang sama. Memang hebat kerana mereka mengalahkan HANTU.






Warga PAKISTAN yang memperoleh KP Palsu atau Projek tidak takut atau segan untuk turun mengundi walaupun mereka tidak berhak mencampuri urusan pilihanraya dan tinggal di Sabah. Inilah punca kemarahan rakyat Sabah


Terdapat juga pemilih yang diiktiraf sebagai ’PENGUNDI HANTU’ kerana berkongsi satu nombor kad pengenalan. Sebagai contoh, nombor kad pengenalan H0563505 dikongsi bersama oleh tiga orang pengundi iaitu:

a) RAHMAN BIN ALI (Tabanak, Lahad Datu), 
b) HARYATI BTE MOHD DOM (Limbawan, Bingkor) dan 
c) SALINA BTE JUBAIL (Kinarut, Kawang). 

Kes ini bukan sahaja berlaku di Sabah, malah di seluruh Malaysia. Sebagai contoh No Kad Pengenalan 0001384 dikongsi bersama oleh EMPAT ORANG untuk menjadi pemilih berdaftar masing-masing:

a) TAN AH JEE (Segamat, Johor)
b) WASIL B ASDI (Tg.Puteri, Johor)
c) IBRAHIM MOD TAHIR (Lambak, Johor)
d) PERMIAN B AWIN (Bera, Pahang)

Agak memeranjatkan begitu ramai WARGA PAKISTAN yang menggunakan kad pengenalan palsu turut membuang undi antaranya;

a) H0543231-OTHMAN B KASTA KHAN (Sipitang), 
b) H0543558-ALDAM B HJ GULAM DAGAN (Pasir Putih, Petagas), 
c) H0547713-SHIR HASSAN ABDURASID (Tanjung Aru, Kinabatangan), 
d) H0548877-AMIR B GOLL (Klias Baru, Beaufort) 

2.2 Pelarian Filipina yang memegang Kad IMM13






Kerajaan mempunyai Agenda Tersembunyi dengan mengekalkan status mereka sebagai PELARIAN PERANG sekalipun Selatan Mindanao sudah selamat sejak 1980-an lagi
Mereka ini telah dikerah oleh Task Force untuk mengundi pada setiap pilihanraya dengan pemberian kad pengenalan khas untuk tujuan mengundi dan kad IMM13 hanya mengaburi mata rakyat tempatan. Mengikut peraturan mereka tidak boleh meninggalkan kawasan penempatan yang ditetapkan kerajaan dan hendaklah dikawal ketat.

Nasib mereka TERAMAT BAIK berbanding Pelarian Vietnam di Pulau Bidong kerana mereka bebas bergerak di bumi Sabah dan menggunakan Kad IMM13 sebagai Pasport untuk menghalalkan jenayah seperti pengedaran dadah, samun dan jenayah fizikal yang menyebabkan kecederaan dan kematian

Posted by 

IC PALSU & 'Project IC'

Subscribe to receive free email updates: