Update SAMPAI BILA NAJIB BOLEH TERUS MEMBISU? >> Berita Malay 18

Semakin hari semakin banyak desakan agar Najib Razak tampil menjelaskan mengenai bayaran sebanyak RM9.5 juta daripada akaun bank peribadinya kepada peguam Shafee Abdullah yang dilantik mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan kes liwat 2 membabitkan Anwar Ibrahim.

Selain kenyataan demi kenyataan oleh pemimpin politik, laporan polis mengenai perkara itu turut  bertambah hari demi hari.

Malangnya, sementara Najib sebagai pemberi dan Shafee sebagai penerima terus diam membisu, agensi-agensi penguatkuasa seperti polis, SPRM, Bank Negara dan LHDN pun turut membisu sama.

Bagi Najib, jika dakwaan Sarawak Report itu tidak benar dan palsu, mengapa setelah menjangkau hari kelima sejak pendedahan itu dibuat, beliau masih lagi mendiamkan diri sedangkan ia hanya memerlukan jawapan mudah  "ya" atau "tidak" saja daripadanya?

Bagi Shafee pula, sebagai peguam kanan yang terkenal, kenapa beliau masih senyap tanpa sebarang reaksi sedangkan lebih senang baginya mengeluarkan  surat saman jika didapati dakwaan Sarawak Report itu tidak benar atau berupa fitnah semata-mata?

Bagi Bank Negara, adakah mereka tahu mengenai pembayaran yang dibuat daripada akaun peribadi Najib kepada Shafee pada September 2013 dan Februari 2014 itu?

Bagi LHDN, adakah cukai telah dibayar berkenaan wang tersebut dan jika tiada cukai dikenakan, apakah pula sebab-sebabnya?

Bagi polis dan SPRM, adakah pembayaran itu dalam pengetahuan dan penyiasatan mereka sebelum ini dan setelah ia terdedah sekarang ini serta disusuli dengan banyak laporan polis mengenainya, adakah mereka sedia melakukan siasatan semula?

Tetapi, kenapa semua pihak masih mendiamkan diri?
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: