Update FILEM ABANG LONG FADIL 2 'DIROMPAK ' LAGI >> Berita Malay 18





SEKALI lagi pihak produksi filem Abang Long Fadil 2 (ALF2) telah membuat laporan polis kerana terdapat individu yang tidak bertanggungjawab telah memuat naik sedutan filem tersebut di media sosial.

Sebelum ini, penerbit ALF2, Datuk Yusof Haslam membuat laporan yang pertama ketika terdapat kebocoran selama 30 minit durasi filem yang telah dimuat naik. Walaupun cuma selama 30 minit, namun ianya boleh memberi impak yang kuat kepada pembikinan filem terbesar ini.




“Mungkin 30 minit itu kita nampak kecil, tapi sebenarnya ia memberi impak besar kepada pembikin filem.Tujuan laporan polis dilakukan untuk memberi peringatan supaya tidak berlaku lagi perkara seumpama ini.”

“Dan kali ini pihak saya dan Astro tidak akan berkompromi lagi, jika terdapat lagi perkara seperti ini kita akan ambil tindakan tegas dan saman,” kata Datuk Yusof.

Walaupun sudah diberikian amaran keras, namun masih ada lagi individu yang tidak mengendahkan amaran yang diberikan.

Menurut sumber dari Astro Gempak, satu laporan polis telah dibuat oleh Ketua Astro Shaw, Najwa Abu Bakar kerana filem ini telah dirompak buat kali kedua serta individu yang memuat naik sedutan filem itu bakal dikenakan tindakan undang-undang.

“Kami memandang serius perkara ini dan laporan polis ini dibuat untuk menyiasat perbuatan tidak bertanggungjawab ini sebelum tindakan undang-undang akan diambil,” katanya kepada pihak media Astro Gempak.

Sumber mengatakan rakaman penuh filem itu dimuat naik di laman YouTube pada jam 8:55 malam dan dilakukan secara tersembunyi.

Yusof sendiri telah menyedari rakaman yang dimuat naik ke laman YouTube ini dan telah memberikan amaran kepada pihak terbabit.

Sekitar jam 9:45 malam, rakaman itu telah pun dipadam dari laman YouTube, namun telah ditonton lebih daripada 100 pengguna.

Tindakan undang-undang yang bakal dikenakan ialah denda sebanyak RM2,000 dan tidak melebihi RM20,000 bagi setiap salinan atau penjara atau penjara tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali kepada mereka yang melanggar Akta hakcipta 1989 jika disabitkan kesalahan.


Subscribe to receive free email updates: