Update Najib perlu batal jumpa Trump, ikut Pope ke Myanmar >> Berita Malay 18


Najib di perhimpunan Rohingya
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak seharusnya menolak jemputan Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump untuk melawat Rumah Putih bulan depan sebaliknya menyertai Pope Francis melawat Myanmar dan Bangladesh berikutan krisis terbaharu ke atas rakyat Islam Rohingnya.
Ketua Biro Antarabangsa AMANAH Raja Kamarul Bahrin Shah mempersoal keprihatinan Najib terhadap penderitaan umat Islam di negara jiran sedangkan akhir tahun lalu Najib mengadakan himpunan solidariti untuk Rohingya bersama Pas di Stadium Titiwangsa.
"Malangnya Najib lebih berminat untuk ke Amerika berjumpa Presiden Trump yang terkenal dengan sikap perkauman dan anti Islamnya.
"Di manakah keperhatinan Najib dalam penderitaan umat Islam dalam negara jiran kita di Myanmar? Isteri Presiden Turkey yang datang dari jauh dekat benua Europah pun pernah menyertai sendiri rombongan kapal bantuan untuk Rohingnya.

"Adakah Rosmah isteri Najib berminat berbuat demikian walaupun beliau pernah terbang menggunakan jet kerajaan untuk hanya menerima piala anugerah di Turkey tahun lepas? soalnya.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: