Update SEBAB-SEBAB HARIMAU MUDA BAKAL MENANG MALAM INI >> Berita Malay 18





TAK sabar rasanya nak tunggu pertembungan antara dua negara hebat malam ni! Agak-agak pasukan mana yang akan menggenggam pingat emas acara bola sepak bagi temasya Sukan Sea Kuala Lumpur 2017?

Pasukan lawan juga bukan calang-calang saingan. Thailand merupakan pasukan yang berjaya membawa balik pingat emas bagi Sukan Sea Singapura 2012 yang lalu. Dapatkan kita merampas gelaran juara itu tahun ini?

Dekat sini, hasil daripada pemerhatian Semuabola, kita akan kongsikan 3 sebab apa yang membuatkan pasukan Harimau Malaya bakal menang ketika menentang skuad Gajah Perang pada malam ini di Stadium Shah Alam.


1. Tandukan berbisa N. Thanabalan



Sejak bermulanya Temasya Sukan SEA ni, nama N. Thanabalan tak pernah lekang dari mulut para peminat bola sepak bagi menamatkan penantian emas sepanjang temasya dijalankan.

Pemain muda berusia 22 tahun yang merupakan salah seorang pemain Felcra FC bukan sahaja hero yang sanggup menggalas tanggungjawab menjaga bapanya yang sakit, malah dia juga hero kepada negara kita.

Mana tidaknya, si minit terakhir semasa perlawanan menentang skuad Garuda tempoh hari, dia berjaya menghadiahkan tandukan panasnya ke pintu gaung pasukan lawan. Ianya membuatkan hasil jaringan gol yang berjaya dihasilkan oleh Thanabalan sepanjang temasya ini ialah sebanyak 4 gol.

Mudah-mudahan malam ini Thanabalan akan memberikan kejutan sekali lagi. Tapi, bukan Thanabalan saja yang kita harapkan, tapi haruslah satu pasukan ini yang menjadi harapan kita semua!


2. Sentuhan berharga Ong Kim Swee


Datuk Ong Kim Swee merupakan salah seorang jurulatih yang licik dalam mengendalikan skuad skuad Harimau Malaya selepas skuad ini diambil alih daripada Datuk K.Rajagopal dan Dollah Salleh.

Beliau sering kali menyusun aksi yang berbeza bagi skuad pengendalian beliau ini. Dengan pengalaman yang ada, Ong Kim Swee sangat lincah untuk membantu anak buahnya ini mencapai kemenangan.

Sekali lagi beliau dapat membawa pasukan negara layak ke perlawanan akhir dan pastinya sebagai tuan rumah, kita semua mahukan pasukan kita menang! Oleh itu, Ong Kim Swee pastinya mempunyi strategi rahsia dan taktik yang berkesan bagi menundukkan Gajah Perang ini dan mereka bakal pulang berputih mata.


3. Pemain No.12



Setiap kali perlawanan bola sepak bermula, pastinya satu stadium akan bergegar dengan laungan semangat penyokong Malaysia. Ultras Malaya, selaku ketua sorak sering menunjukkan sokongan yang padu di stadium.

Kedatangan penyokokng yang membanjir stadium bagaikan roh yang meniup semangat ke dalam badan semua pemain ini.

Walaupun ada kedengaran berita bahawa ada sesetengah Ultras Malaya yang tak dapat hadir malam ini akibat isu tiket, namun diharapkan itu sekadar khabar angin sahaja. Kerana pemain di atas padang semua memerlukan sokongan pemain No.12 ini!

Jadi, apa lagi… Sama-sama kita tunggu debaran selama 9 0minit malam ini di Stadium Shah Alam, ataupun di rumah mahupun di gerai mamak yang membuka big screen bagi menambahkan kehangatan malam ini.


Subscribe to receive free email updates: