Update Ketua penerangan: Pemimpin menyamar ‘sumber’ jejaskan PKR >> Berita Malay 18

Ketua penerangan PKR menyifatkan tindakan bercakap kepada media sebagai 'sumber' tidak bertanggungjawab.
Syed-Ibrahim-Syed-Noh-rafizi-ramli-bendera-pkr-logo-malaysiaKetua penerangan PKR menggesa pemimpin parti itu supaya berani menamakan diri untuk pendapat mereka, selepas Rafizi Ramli mendakwa “2 hingga 3” pemimpin memberi maklumat palsu kepada media dengan menyamar sebagai “sumber dalaman”.
“Jika anda mahu bercakap sesuatu, buat secara jujur. Biar semua orang tahu itu pendirian dan pendapat anda. Tanpa sebarang keraguan,” kata Syed Ibrahim Syed Noh kepada FMT.
Beliau berkata, tindakan bercakap kepada media mengenai hal ehwal parti dengan menyamar sebagai “sumber” akan menjejaskan PKR.
Semalam, Rafizi menggesa PKR mengambil tindakan ke atas beberapa pemimpin yang menurutnya kerap memberikan maklumat tidak benar kepada media sambil “berselindung di balik sumber dalaman parti”.
“Selagi 2-3 orang ahli Biro Politik ini tidak berdisiplin dan memberikan maklumat salah kepada pihak media dan anggota parti, keadaan akan terus bercelaru,” katanya merujuk badan pembuat keputusan tertinggi dalam PKR.
Selasa lalu, Rafizi mendedahkan wujud kemelut serius di kalangan ahli Biro Politik PKR.
Ahli Parlimen Pandan itu mendakwa pemimpin atasan yang menganggotai Biro Politik PKR berkuasa menentukan hala tuju parti sering tidak sealiran, malah keputusan yang dicapai juga tidak dihormati.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: