Update Mengapa HARAPAN pilih Ahmad Faizal di Perak? >> Berita Malay 18

Dalam The Art of War, Sun Tzu, seorang genius dalam ketenteraan menulis bahawa "jika kamu mengenali musuh dan diri sendiri, kamu tidak akan gentar menghadapi seratus pertempuran."
Pendekatan ini nampaknya diguna-pakai oleh Pakatan Harapan dengan menyerahkan tugas merampas negeri-negeri yang menjadi kubu Umno, khususnya di Johor, Perak dan Kedah kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU).
Strategi menumbangkan Umno di dua kubu kuat parti pemerintah itu diserahkan kepada dua ‘jeneral’ BERSATU - Tan Sri Muhyiddin Yassin di Johor dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir di Kedah.
Kedua-dua bekas pemimpin berpengalaman itu disebut-sebut mampu menggunakan segala pengalaman dan kepakaran mereka ketika bersama Umno untuk mengubah keadaan dan sokongan kepada HARAPAN.
Namun, pemimpin yang diamanahkan untuk menerajui kempen di Perak, pengerusi BERSATU negeri, Ahmad Faizal Azumu, tidak pernah mempunyai pengalaman sedemikian.
Sumber HARAPAN memberitahu Malaysiakini bahawa BERSATU bukanlah pilihan utama ketika rundingan pemimpin dan parti mana yang seharusnya menerajui di Perak.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: