Update PAKATAN HARAPAN PARTI CINA >> Berita Malay 18

SEMUA PENGUNDI MELAYU/ISLAM AKAN PINGGIRKAN DAP/HARAPAN

 DI KOTA-KOTA KEBANYAKAN PENGUNDI ADALAH TERDIRI DARI KAUM CINA.

PENGUNDI KAUM CINA TENTUNYA AKAN MEMBERIKAN UNDI MEREKA KEPADA DAP/HARAPAN, SEKALIPUN MCA DAN GERAKAN BERADA DI KOTA-KOTA, AKAN TETAPI MEREKA SEBENARNYA ADALAH JUGA AKAN MENGUNDI DAP/HARAPAN,

KEBIASAANNYA CALONNYA SUDAH TENTU DARI KAUM CINA, TAK MUNGKIN DAP AKAN BENARKAN CALON LAIN DARI KAUM CINA BERTANDING DISITU.

NAMUN PADA MUSIM INI, MANA-MANA KAUM MELAYU YANG BERTANDING DIATAS TIKET HARAPAN DIPINGGIRAN KOTA TIDAK MUNGKIN LAGI DIMENANGI OLEH DAP/HARAPAN KERANA RAKYAT KEBANYAKANNYA SUDAH TAHU KECENDERUNGAN DAP/HARAPAN AKAN BUAT PESTA ARAK DAN PESTA MAKSIAT YANG LAIN DI WILAYAH PERSEKUTUAN, 

 KALI INI PADA PRU 14 DAP/HARAPAN MUNGKIN AKAN DIPINGGIRKAN OLEH RAKAT KERANA PERANGAI KUMPULAN INI SUKA BUAT MAKSIAT ? KEMUNGKINAN BN MENANG BESAR DI WILAYAH UNTUK MENYELAMATKAN AMALAN MAKSIAT OLEH DAP/HARAPAN ?

 

-Pak Karamu-

 

Harapan bakal menang mudah di Wilayah Persekutuan

AddThis Sharing Buttons

Harapan bakal menang mudah di Wilayah Persekutuan
(Ubah saiz teks)
 
PAKATAN Harapan dijangka tidak akan menghadapi laluan sukar untuk terus menguasai kerusi parlimen di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada PRU akan datang.

Bagaimanapun, hasil analisis yang dibuat dalam China Press mendapati walaupun pembangkang mampu terus menguasai kerusi parlimen di kawasan ibu kota, namun pertikaian antara Pas dengan Harapan dijangka sedikit sebanyak akan menjejaskan majoriti undi yang bakal diraih oleh calon-calon Harapan. 

Kawasan campuran seperti di Bandar Tun Razak, Batu, Wangsa Maju, Segambut malahan Lembah Pantai yang menjadi kawasan majoriti pengundi Melayu dijangka menjadi sasaran Umno untuk menggempur kawasan ini yang menjadi kubu kuat pembangkang selama ini.

Pada PRU lalu, daripada 11 kerusi parlimen yang dipertandingkan, pembangkang berjaya memenangi sembilan kerusi, masing-masing di Kepong, Cheras, Seputeh, Bukit Bintang, Segambut, Batu, Wangsa Maju, Lembah Pantai, Bandar Tun Razak. Manakala BN pula hanya memenangi dua kerusi iaitu di Setiawangsa dan Titiwangsa.

Seperti dalam beberapa kali PRU yang diadakan sebelum ini, isu nasional terus menjadi tumpuan warga kota. Isu seperti kes 1MDB, rasuah, GST, kenaikan kos hidup, jenayah dan sebagainya dijangka terus menjadi senjata utama oleh pembangkang untuk menyerang BN pada PRU akan datang.

Subscribe to receive free email updates: