Update Rangkuman Tajuk Berita Lucu Dalam AGM PPBM Hari Ini >> Berita Malay 18


Selalunya jumlah keahlian akan diumumkan pada Mesyuarat Agung Parti dan bukannya dua minggu kemudian. Macam mana nak Selamatkan Malaysia kalau jumlah ahli parti pun kelam kabut hendak ditentukan?

Yang pasti ini adalah Mesyuarat Agung Parti yang paling canggih di Malaysia. Mesyuarat Cawangan tak buat. Mesyuarat Bahagian tak buat. Pemilihan perwakilan ke Perhimpunan Agung tak buat. Tup tup Perhimpunan Agung parti. Kartun betul!


Yang ini tidak perlu mengulas panjang. Yang pasti tempoh 22 tahun tidak cukup untuk Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri. Apa kata geng PKR? Yang pasti Presiden PPBM, TS Muhyiddin Yassin tidak disebut langsing sebagai bakal Perdana Menteri. Kesian sungguh anak Pak Yassin. Dari Timbalan Perdana Menteri terus jadi Lebai Malang.


Tidak cukup terbuka lagikah 'freedom of speech' di Malaysia. Macai pembangkang lebih bebas bersuara mengkritik Kerajaan berbanding zaman pemerintahan 22 tahun Tun Dr Mahathir. Silap cakap Penjara Kemunting jawapannya ditahan di bawah undang-undang ISA. Waima artis pun boleh tayang buah dada di Bigo Live. Tak terbukakah itu?


Selain daripada 'flip flop' dan 'u-turn' yang dibuat kesan dari meminta maaf ini, Rakyat Malaysia mahu tahu juga Tun Dr Mahathir minta maaf kerana apa? Mengkayakan kroni dan ahli keluargakah? Pembunuhan kes Memalikah? Kehilangan RM30 billion dalam perjudian Forexkah? Memenjarakan musuh politik dalam Operasi Lalang? Atau apa?

Latest edition 11.45 PM - Sorry folks. He said the apology just customary. All the tears shed also fake. Everything just one big drama. Air mata buaya tidak benar sama sekali. U-turn paling cepat dalam sejarah.

Subscribe to receive free email updates: