Update Apabila si anu mula kecewa... >> Berita Malay 18

Agaknya kempen undi rosak ini terlahir daripada kekecewaan banyak pihak atas apa yang sedang berlaku dalam politik negara kita ini.
Dan kelihatan mereka yang menyokong kempen ini bukan daripada kalangan yang selama ini diam dalam politik.
Mereka seperti kalangan yang celik politik negara.
Siapa yang tidak bosan apabila politik kita hanya berkisar tentang kalangan yang sama?
Si anu yang kecewa dengan parti itu, lari dan berkawan dengan mereka yang dulu adalah musuhnya yang paling dibenci.
Kemudian si inun kembali pula kepada parti yang diludahnya dulu, konon kerana tiba-tiba mendapat cahaya hidayah.

[Tari Tipu Tuhan - Abdullahjones 2011]
Di mana-mana pun, yang dapat dibaca ialah kebencian. Yang dilihat adalah permusuhan, dan pada masa yang sama semua mendakwa bertekad untuk memajukan negara ini.
Menunjukkan cinta dengan mengasihi benci adalah kebodohan mutlak.
Hampir semua parti politik di negara ini memiliki kuasa. Maksudnya, di beberapa negeri ia diperintah oleh parti pembangkang di peringkat pusat.
Mengapa mereka tidak menumpukan segala tenaga untuk membuktikan bahawa setelah memegang kuasa, mereka berjaya memajukan negeri-negeri yang diperintah?
Tumpu majukan negeri diperintah
Mungkin kamu katakan bahawa pembangkang menghadapi kekangan untuk melaksanakan tanggungjawab kepada rakyatnya akibat tekanan kerajaan pusat. Tidak mendapat bantuan misalnya.
Tapi inilah masanya untuk mereka membuktikan kebijaksanan masing-masing dalam hal mentadbir. Cari jalan untuk menyelesaikan masalah tanpa bantuan kerajaan pusat, dan buktikan bahawa kamu adalah suatu kuasa yang wajib digeruni.
Beribu-ribu organisasi yang tidak mendapat bantuan kerajaan, Rajawali Art Studio Internationale misalnya (uhuk!), elok saja maju jaya walau kini diperintah oleh seorang diktator.
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: