Update Khasiat Air Mani Yang Pastinya Ramai Tidak Tahu. >> Berita Malay 18


Kita semua tahu bahawa regangan otot sangat penting untuk setiap individu selepas melakukan sesuatu perkara.

Sebenarnya, dalam perhubungan di antara suami isteri juga dianggap sebagai satu regangan untuk membuatkan badan sentiasa berada dalam keadaan sihat selalu.

Menurut laporan mengenai Kesihatan Wanita, selepas melakukan hubungan seks, wanita tidak dibenarkan untuk melakukan tiga perkara ini.

Perkara yang pertama adalah tidak kencing. Apabila bersetubuh di tilam, bakteria boleh menempel pada kawasan kelamin dan pangkal paha, ia kemungkinan besar akan mencetuskan jangkitan.

Robert Wool, seorang pakar di dalam bidang ini mencadangkan supaya anda segera membuang air kencing dalam masa kurang daripada 1 jam selepas bersetubuh.

Perkara kedua yang dilarang selepas bersetubuh adalah menggunakan cecair pembersih di kawasan alat kelamin.

Mungkin ramai yang berfikir bahawa mereka harus segera membersihkan kawasan alat kelamin dengan sabun untuk menjadi lebih bersih selepas bersetubuh dengan suami tetapi sebenarnya ini adalah perkara yang tidak baik.

Ini kerana kulit di kawasan alat kelamin wanita sangatlah sensitif dan jika anda dengan segera membersihkan dengan pembersih bahan kimia, kemungkinan anda mengalami alahan secara tiba-tiba seperti kulit gatal, merah atau kering.

Perkara yang terakhir adalah tidur dalam pakaian tidur yang seksi.

Saat berhubungan seks adalah suatu perkara yang sangat memenatkan dan pastinya ramai yang akan terus tidur selepas melakukan hubungan seks.

Tetapi jika anda masih memakai pakaian yang seksi, anda hendaklah membuangnya terlebih dahulu, terutama apabila bahan itu dari nilon ataupun penuh dengan renda.

Ini kerana selepas melakukan hubungan seks, kulit anda akan lebih lembab dan apabila kulit anda dibalut dengan pakaian yang tidak sesuai, peluh dan bakteria akan merebak dan ini boleh membuatkan Miss V anda mudah dijangkiti.

Rasanya ramai yang perasan bahawa lelaki selepas berkahwin akan berperut buncit dan juga akan mengalami masalah kegemukan.

Persoalan itu terjawab akhirnya selepas satu artikel dalam Majalah Maskulin baru-baru ini telah mendedahkan sebab perkara ini berlaku.

Menurut artikel dalam kolum Info Seks majalah tersebut, lelaki yang sudah berkahwin akan senang mengalami masalah buncit disebabkan oleh faktor kelamin.

Kebuncitan lelaki ini sebenarnya berlaku apabila cecair daripada isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekaligus akan membuatkan perut menjadi buncit.

Faktor itu juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang.

Namun jika hubungan kelamin tidak dilakukan dalam tempoh yang lama, perut mereka akan kembali kendur dan zakar pula akan mula mengecut.

Selain itu, air mani daripada lelaki juga dikatakan dapat memberikan khasiat kepada kepada wanita.

Kepada wanita yang sudah berkahwin, air mani dikatakan dapat membuatkan kulit anda menjadi lembut dan juga dapat mengawal emosi anda supaya sentiasa dalam keadaan baik.

Kulit lembut ini akan terhasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan berkhasiat.

Di samping itu, air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri juga bukanlah sekadar boleh mendatangkan zuriat, tetapi ia juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap ke dalam tubuh isteri.

Antara khasiat lain sperma untuk wanita adalah rambut isteri akan menjadi semakin hitam dan berkilat, dapat mengurangkan jerawat serta campuran sperma dalam tubuh isteri akan menghasilkan berjuta-juta hormon yang membuatkan wanita lebih ceria dan gembira.

Di dalam Islam, tempoh edah akan diberikan kepada isteri yang baru sahaja bercerai untuk menghilangkan air mani bekas suami yang masih berada dalam tubuh badan isteri.

Ini adalah perkara yang dianjurkan oleh Islam supaya tidak akan berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus melakukan hubungan seks dengan suami baru.

Setiap hukum dan ketentuan dalam Islam mesti mempunyai sebab yang tertentu sama ada kita tahu atau tidak.

Ini adalah fakta mengenai air mani yang anda semua kena ambil tahu.

Air mani boleh menyebabkan seseorang menjadi alergi.

Terdapat juga wanita yang akan mengalami alergi terhadap air mani.

Alergi ini disebut hipersensitivitas plasma mani manusia (seminal plasma hypersensitivity) dan gejala ini bergantung kepada jumlah air mani yang masuk ke tubuh.

Kadang-kala gejala seperti gatal, kemerahan, lepuh, bahkan kadang-kadang menyebabkan susah bernafas akan membuatkan seseorang mengalami alergi.

Air mani adalah sumber tenaga di mana ianya telah dikaitkan di dalam pengubatan Cina dan teori Chi Kung.

Menurut teori Chi Kung, tenaga daripada tubuh akan dipindahkan ke organ seksual untuk membuatkan keghairahan berlaku dan akan membuatkan tubuh anda bertenaga.

Selain itu, rasa daripada air mani dipercayai berpunca daripada makanan yang dimakan lelaki

Menurut Bodansky dalam bukunya yang berjudul To Bed or Not to Bed (2005), beberapa wanita dikatakan menyukai rasa air mani tetapi ada juga yang tidak menyukainya.

Sebagai contoh, pengambilan makanan seperti kafein dan daging merah akan membuatkan rasa air mani akan menjadi masam atau pahit.

Air mani juga boleh dianggap sebagai ubat anti depresi (stress) untuk wanita kerana air mani mengandungi beberapa hormon yang dapat mengubah suasana hati, seperti testosteron, estrogen, hormon perangsang folikel, hormon luteinizing, prolaktin dan beberapa prostaglandin yang berlainan.

Air mani juga adalah sejenis nutrisi yang sesuai untuk tubuh badan kerana menurut Johnson dan Everitt dalam bukunya Essential Reproduction (2000), dia mengatakan bahawa air mani mengandungi gizi yang tinggi.

Dalam ejakulasi khas (kira-kira satu sudu teh), air mani sudah mengandung 150 mg protein, 11 mg karbohidrat, 6 mg lemak, 3 mg kolesterol, dan 7 peratus US AKG kalium. Sumber: Berita Semasa, Editor: Amira

Subscribe to receive free email updates: