Update [Video Rafizi: Sokongan Orang Melayu Naik Mendadak Kepada Pakatan Harapan] Saya dan Najib ada persamaan & Dr M: HARAPAN guna duit BN jatuhkan Najib. >> Berita Malay 18

Rabu, 2 Mei 2018

Foto Rafizi Ramli.
Saya harap inilah satu-satunya persamaan saya dan bakal bekas Perdana Menteri Najib Razak ni ha3.

Dr M: HARAPAN guna duit BN jatuhkan Najib

Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad berkata HARAPAN menggunakan dana dari BN untuk menjatuhkan perdana menteri sementara Datuk Seri Najib Razak.
Menurut Dr Mahathir, Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Najib sendiri yang menyelamatkan HARAPAN.
"HARAPAN diselamatkan oleh Najib dan Tengku Adnan kerana sebahagian, kadang-kadang semua dari duit yang diterima diserah oleh yang bersimpati dengan HARAPAN kepada parti dalam HARAPAN.
"Duit inilah yang diguna dalam kempen untuk jatuhkan Najib dan Tengku Adnan," katanya melalui tulisan di blognya.
Dalam tulisan itu, Dr Mahathir juga mendakwa Najib menyekat bantuan kewangan kepada HARAPAN.
"Umum ketahui bahawa Najib telah sekat sebarang bantuan wang kepada PH. Siapa yang disyaki menolong HARAPAN akan dilawati oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Ramai yang dipaksa bayar cukai tambahan sehingga berjuta.
"SPRM pula akan tuduh peniaga melakukan money laundering (membersih duit yang dicuri). Dengan ini duit peniaga dalam bank akan dibekukan. Dan peniaga tidak lagi dapat berniaga."
"Tindakan-tindakan ini menyebabkan sumbangan wang kepada parti-parti HARAPAN terhenti. HARAPAN tidak memiliki duit untuk perbelanjaan PRU," katanya.
Justeru, pengerusi BERSATU itu menyeru orang ramai menerima apa sahaja yang diberi BN.
"Sebabnya ialah duit ini adalah duit mereka yang dicuri oleh Najib. Duit ini bukan duit Najib. Penerima tidak perlu berterima kasih kepada Najib atau BN kerana mendapat balik duit mereka yang dicuri oleh Najib. Penerima tidak perlu undi BN.
"Mereka harus sedar mereka akan dipaksa bayar duit yang dihutang oleh Najib dan dicuri olehnya. Mereka akan dikenakan cukai yang bertambah, dikurangkan subsidi supaya hutang yang telah dilesapkan oleh Najib dapat dibayar," katanya.
Malaysiakini.

Subscribe to receive free email updates: