Update [Video Tun Mahathir~ Ucapan Di Hadapan Ribuan Rakyat Jelajah Pakatan Harapan, MELAKA] Mahathir, Daim dan Rafidah 'gempur' Melaka. >> Berita Malay 18

Sabtu, 5 Mei 2018




Mahathir, Daim dan Rafidah 'gempur' Melaka

Mereka pernah menjadi satu pasukan mengemudi kerajaan, dan kemudian masing-masing bersara atas pelbagai faktor.
Malam ini tiga watak utama membentuk dasar negara suatu ketika dulu bersatu di atas pentas untuk tujuan yang sama sekali berbeza berbanding sebelum ini.
Jika dulu Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rafidah Aziz menjadi hulubalang Umno dan BN menghadapi pembangkang, kali ini mereka bergandingan untuk menjatuhkan parti terbabit.
Dr Mahathir, Daim dan Rafidah hadir di atas pentas Pakatan Harapan (HARAPAN) yang mengadakan ceramah di Bukit Piatu, Bukit Katil Melaka.
Dan di depan mereka ribuan orang ramai daripada pelbagai bangsa yang hadir dengan penuh teruja sambil melaungkan kata-kata semangat yang lazim kedengaran dalam ceramah HARAPAN.
Satu daripadanya ialah laungan "Hidup Tun!". Tidak ketinggalan laungan yang sebelum ini ditujukan untuk Dr Mahathir, iaitu "reformasi".
Semasa mengambil giliran berucap, Rafidah yang terkenal dengan kepetahannya berucap menggesa pengundi mengubah "kontraktor" untuk mentadbir negara ini.
"Batalkan kontraktor lama (BN) supaya HARAPAN boleh memperbetulkan segala kesilapan yang berlaku," katanya.
Malaysiakini.

Subscribe to receive free email updates: