Update Kenapa Menteri Kewangan Suka Buat Lawak Bodoh? >> Berita Malay 18


Kerajaan akan berusaha menjual kebanyakan barangan  mewah yang dirampas dari kediaman yang mempunyai kaitan dengan Mantan Perdana Menteri, DS Najib Razak, kata Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.
Bercakap kepada Associated Press (AP) dalam temu bual hari ini, Lim Guan Eng berkata barangan yang dianggarkan bernilai sehingga RM1.1 bilion itu, hanyalah sebahagian kecil daripada RM50 bilion yang didakwa disalahgunakan daripada 1MDB yang ditubuhkan DS Najib.
Kenapalah Menteri Kewangan begitu naif (baca bodoh) untuk mengetahui bahawa barang-barang yang dirampas di dalam serbuan ke atas premis yang dikatakan pihak polis sebagai kediaman yang ada kaitan dengan DS Najib seperti barangan kemas, beg tangan, kasut, duit, kasut bayi (kecuali cokelat) adalah barangan bukti untuk kes?

Sebelum barangan ini dapat dijual, kes berkenaan hendaklah dibuktikan terlebih dahulu di Mahkamah. Sekiranya tiada kes, barangan berkenaan hendaklah dipulangkan kembali.

Inilah Menteri Kewangan yang paling bijak yang pernah Malaysia miliki. Jadi tidak hairanlah pelabur-pelabur asing berlumba-lumba keluar dari Malaysia.

Subscribe to receive free email updates: