Update [Video SPR mungkin ambil alih kuasa ROS daftar parti politik] DENDAM POLITIK YANG TIDAK BERSEMPADAN & Harakah mohon maaf kerana rencana 'Darul LGBT'. >> Berita Malay 18

Rabu, 29 Ogos 2018

Foto Suara Rakyat.
Beginikah sikap sebuah kerajaan negeri bertunjangkan Islam ?

Kalau pun ianya menyalahi atau menganggu, apa salahnya dimaklumkan kepada pihak yang berusaha memeriahkan kemerdekaan negara agar boleh diperkemaskan semula ATAU digantungkan kembali di tempat yang tidak menganggu sebagaimana didakwa?

DENDAM POLITIK YANG TIDAK BERSEMPADAN !!

#SayangMalaysiaKu
#AnakMudaCintakanMalaysia

Harakah mohon maaf kerana rencana 'Darul LGBT'

Selepas dikecam pelbagai pihak pihak Harakah hari ini membuat permohonan maaf atas siaran sebuah artikel yang dianggap menghina kerajaan Selangor.
Dalam kenyataan pendek dikeluarkan hari ini, jabatan pengarang akhbar rasmi PAS itu berkata, rencana berjudul PRK Seri Setia: PAS lawan Darul LGBT itu tidak ditujukan kepada rakyat Selangor atau institusi diraja negeri terbabit.
Namun, kata kenyataan itu, Harakah mendakwa berlaku "salah tafsir" terhadap rencana berkenaan.
"Harakah mengambil maklum salah tafsiran yang berlaku, dan dengan itu pihak sidang pengarang memohon maaf atas penerbitan bahan tersebut yang mengundang persepsi pelbagai," katanya.
Rencana itu ditulis wartawan veteran Subky Latif yang memang terkenal dengan ketajamannya mengulas sesuatu isu secara bersahaja.
Bagaimanapun tulisan yang tersiar dalam Harakah edisi 2376 itu menimbulkan kemarahan banyak pihak.
Selain dianggap semberono mengaitkan kerajaan negeri dengan alaman lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), ia juga secara tidak langung terarah kepada Sultan Selangor sebagai ketua negeri.
Mk.

Subscribe to receive free email updates: