Update Macai Tun @chedetofficial Kantoi Ambil Gambar Dari Muzium >> Berita Malay 18


Pemuja dan pentaksub Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir tidak dapat menerima hakikat bahawa Tun Dr Mahathir menggunakan teleprompter semasa berucap di Persidangan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB). Telepromter adalah skrin di depan pembentang untuk membantu beliau membaca teks tanpa perlu tunduk membaca teks secara konvensional.


Tidak ada sebarang salahnya bagi seorang pemimpin seperti Tun Dr Mahathir menggunakan teleprompter bagi membantu beliau di dalam ucapan ataupun ketika terlupa sesuatu ayat atau para. Dan tidak ada salahnya juga sekiranya teks ucapan Tun Dr Mahathir dibuat oleh pegawai-pegawai beliau. Pastinya Tun Dr Mahathir sendiri akan menyemak dahulu isi kandungannya bukan?

Pemuja Tun Dr Mahathir punyalah taksub dengan idolanya sehingga terpaksa meletakkan gambar surat bertulisan tangan daripada Tun Dr Mahathir bagi membuktikan bahawa Tun Dr Mahathir sendiri menulis dan membaca teks ucapan di Perhimpunan Bangsa-Bangsa Bersatu.

Ketaksuban penjilat tegar Tun Dr Mahathir ini kantoi apabila surat bertulisan tangan tersebut sebenarnya diambil dari gambar muzium (lihat gambar asal di bawah sebelum dicrop). Elok benarlah, tulisan tangan dari muzium dan penulisnya juga mungkin sudah layak juga duduk di sana.

Subscribe to receive free email updates: