Update Sebab Nak Jilat Menteri, Admin Kementerian Terpaksa Jadi Bodoh >> Berita Malay 18



Akibat tersalah cakap dan ego untuk membuat 'u turn', Menteri Industri Utama, Teresa Kok teroaksa mempertahankan  teori bahwa penoreh getah boleh menjana pendapatan lebih dengan menoreh di waktu hujan dengan menggunakan alat pelindung hujan seperti gambar di atas.

Demi mempertahankan dan menjilat Menteri, pengendali (admin) laman sosial Facebook Kementerian terpaksa memgiyakan dan menjadi bodoh. Pertama, menggunakan pelindung hujan seperti di atas memang perkara bodoh. Hujan bukan turun dengan sekata dalam satu aliran lurus. Kalau berlaku angin kencang dan hujan lebat, dengan pelindung hujan pun hilang entah ke mana.

Kedua, musim hujan memang tidak boleh menoreh. Kalau ada pula yang cadang musim hujan pun pergi menoreh dan guna teknologi moden pakai plastik buat macam payung konon katanya ada dibuat di Thailand, memanglah satu cadangan yang tidak guna otak. 

Penoreh getah bukan golongan yang ada banyak duit hendak beli teknologi. Harga getah murah. Teknologi walaupun plastik pakai duit juga. Duit pulak bukan daun getah. Kalau boleh beli dengan daun getah ok la.

Subscribe to receive free email updates: