Update 2019: Persiapan Rakyat MELAWAN ancaman pemimpin berminda PENJAJAH >> Berita Malay 18

24 Rabiulakhir 1440H, Selasa – Persatuan Belia Islam Nasional (Pembina) menyeru golongan muda terutama mahasiswa untuk membina tamadun kuat bagi mengatasi ancaman pihak yang cuba menggelapkan identiti Malaysia sebagai negara Islam.
Presidennya, Azam Asri berkata, sepanjang tahun 2018, pelbagai insiden membimbangkan berlaku, di mana kemanan serta perpaduan yang menjadi syarat untuk pembangunan negara semakin dihakis melalui pemimpin yang berminda penjajah.

“Isu silih berganti, ketika itu masyarakat akan melupakan isu lama dan menumpukan isu baharu. Kelompongan ini menjadikan peranan mahasiswa dan generasi muda sangat penting untuk sentiasa menekankan kepada isu sebenar yang berlaku di dalam negara.
“Sedar atau tidak, rupa bentuk negara saban hari cuba digelapkan dan diganti dengan bentuk baru yang lebih bercita rasa Barat. Justeru, kita perlu sedar untuk membina tamadun yang kuat, kita sendiri perlu yakin bahawa kekuatan, kefahaman dan kebolehan yang pada diri sendiri bukan orang lain,” katanya dalam satu perutusan bersempena Tahun Baru 2019.
Beliau berkata, tahun 2019 akan menjadi cabaran besar untuk sentiasa konsisten dalam bertembung dengan usaha mereka yang cuba menggelapkan identiti negara Malaysia sebagai negara Islam.
“Gunakanlah segala usaha dan kaedah untuk kita menyampaikan mesej ini kepada seluruh masyarakat di Malaysia. Teguhkan pendirian dan tingkatkan kefahaman agar kita tidak mudah lari dari kompas yang benar,” katanya.
Pada masa sama, Azam menyeru golongan muda menggunakan kesempatan pada tahun baru ini untuk bermuhasabah diri atas segala dosa yang pernah dilakukan.
“Bukan sekadar dosa peribadi tetapi juga dosa kita kerana lalai dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai pelapis kepimpinan negara. Persiapkan diri sebaiknya agar kita mampu kembali menyumbang kepada bangsa, negara dan agama.
“Sempena tahun baru ini, langkah terus dipasak, minda terus berkembang, hati terus diluntur keikhlasan dan jiwa terus lasak,” katanya. -ismaweb   #CelahGelegar

Subscribe to receive free email updates: