Update Jenazah 3 murid kemalangan disembahyangkan di sekolah >> Berita Malay 18

KOTA TINGGI - Jenazah tiga pelajar yang maut dalam kemalangan ketika pulang dari perlawanan petanque semalam disembahyang di surau Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Lokman Hakim di sini pagi ini.
Jenazah Mohamad Noriman Bastaman, 17, Daing Muhammad Afeeq Mohd. Ateeq-ur Rahman, 16 dan Mohammad Syafawi Zayadi, 17, disembahyangkan kira-kira 100 pelajar serta guru sekolah terbabit di Surau AlHakim sekolah berkenaan.

Terdahulu, jenazah ketiga-tiga sahabat itu selesai dibedah siasat kira-kira pukul 2 pagi tadi di Hospital Kota Tinggi (HKT) selepas disahkan meninggal dunia di tempat kejadian sebelum dibawa ke rumah masing-masing di Felda Lok Heng di sini.

Jenazah mereka akan disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Felda Lok Heng Barat di sini.
Semalam, Kosmo! Online melaporkan tiga pelajar SMK Lokman Hakim, Felda Lok Heng maut apabila kereta Proton Wira dinaiki mereka bersama seorang guru wanita terlibat dalam kemalangan membabitkan dua buah kenderaan di laluan Kota Tinggi-Bandar Penawar, berhampiran simpang Lok Heng di sini petang semalam.

Nahas itu menyebabkan dua daripada pelajar terbabit maut selepas tercampak keluar daripada kereta manakala seorang lagi daripada mereka tersepit di tempat duduk hadapan.

Kemalangan itu turut menyebabkan pemandu yang juga guru pengiring, Widyawati Simarani, 46, serta pemandu kereta Perodua Myvi, Naziha Aqmaliah Mazlan, 24, mengalami kecederaan dan dirawat di HKT.

Sumber - K! ONLINE

Subscribe to receive free email updates: