Update Perdana Menteri Bandingkan Petani Di Bendang Dengan Pemain Golf? >> Berita Malay 18



Kata Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir,
Memang la gelap tapi sekarang orang kaya boleh main golf pada waktu malam. Lepas ini kita boleh tanam padi pada waktu malam, kita pasang lampu, jadi boleh kerja dengan selesa, mungkin sukar terima, lama-lama biasa lah.
Agak tidak sesuai apabila Perdana Menteri membandingkan pesawah dan pemain golf. Perdana Menteri minta Rakyat warga petani untuk bekerja di waktu malam, disebabkan pemain golf boleh beriadah sukan berkenaan di waktu malam? Perdana Menteri mungkin terlupa. Pesawah-pesawah dan petani-petani bukannya 'orang kaya' seperti pemain golf.

Berapa pula kos untuk memasang lampu-lampu berkenaan dan berapa pula kos elektrik yang perlu ditampung oleh petani dan pesawah berkenaan? Adakah Kerajaan akan menyediakan prasarana dari segi lampu-lampu di setiap sawah dan bendang untuk pesawah dan petani bekerja di waktu malam?

Kesimpulannya, di tempat CTS di Negeri Jelapang Padi, yang kerja sebelah malam ni kalau di Aloq Staq, pertama kawaq (pencuri) dan kedua darai kunyit di stesen keretapi saja.

Subscribe to receive free email updates: