Update Lembu Punya Susu, Semburit Dapat Nama >> Berita Malay 18


Kerajaan Barisan Nasional dahulu berusaha untuk menyediakan kemudahan perumahan yang mencukupi, berkualiti dan selesa serta mampu disewa atau dibeli oleh semua lapisan masyarakat. Manakala Kerajaan Pakatan Harapan hari ini berusaha bertungkus lumus membuat majlis penyerahan kunci dan mengambil kredit atas projek Kerajaan Barisan Nasional dahulu.

Sabtu lepas (03/08/2019), Menteri Ekonomi, Azmin Ali yang mempunyai rupa paras yang hampir sama dengan pelakon semburit di Sandakan telah bersusah payah menyempurnakan majlsi perasmian projek yang diusahakan oleh Kerajaan BN di bawah pemerintahan DS Najib Tun Razak. Hebat dan mewah betul majlis pelancaran. Bunting yang memaparkan wajah beliau juga sebesar hampir satu bangunan.

Projek yang dirasmikan oleh Menteri Ekonomi bermuka tebal tidak tahu malu ini dikenali sebagai Casa Anggun di Sungai Nibong dan merupakan projek perumahan JKP Sdn Bhd. JKP Sdn Bhd dahulunya adalah syarikat milik penuh Menteri Kewangan Diperbadankan. Dulu JKP Sdn Bhd ini juga sebuah agensi pelaksana kepada Majlis Pembangunan Bumiputera Pulau Pinang.

Syarikat ini ditubuhkan untuk memacu pembangunan sektor hartanah di negeri Pulau Pinang. Ia berperanan menyediakan perumahan yang mampu dimiliki oleh golongan Bumiputera di Pulau Pinang. Perdana Menteri pada masa itu, DS Najib Tun Razak juga menggalakkan JKP Sdn Bhd untuk bersaing dengan pemaju-pemaju swasta dengan menyediakan perumahan pada harga yang berpatutan.

Projek Casa Anggun ini terdiri daripada 2 blok pangsapuri 19 tingkat berkos sederhana. Di sini ada 340 unit kediaman kesemuanya dengan keluasan sama ada 800 atau 900 kaki persegi bagi setiap unit. Tahniah kepada semua pemilik Casa Anggun yang telah berjaya memiliki unit kediaman ini.

Terima kasih DS Najib Tun Razak di atas projek Casa Anggun untuk Rakyat. Biarlah Menteri Ekonomi yang mirip pelakon semburit di Sandakan mengambil nama kerana tidak tahu malu. Kita lampirkan gambar-gambar lawatan DS Najib Tun Razak pada tahun 2017 ketika melawat projek ini di bawah.







Subscribe to receive free email updates: