Update SPR Selangor nafi beri kenyataan senarai pemilih tentera >> Berita Malay 18

SPR
Timbalan Pengarah Pilihan Raya Negeri Selangor Kamarul Azman Ahmad Sabri menafikan memberi sebarang kenyataan berhubung penambahan senarai nama pemilih tentera di Selangor seperti yang dilaporkan sebuah portal berita berbahasa Inggeris tempatan semalam.
Menegaskan beliau tidak pernah membuat apa-apa kenyataan atau penjelasan kepada pihak media berhubung senarai tuntutan Rang Daftar Pemilih Tambahan (RDPT) Suku Tahun Pertama 2017 seperti yang dilaporkan portal berita itu.
"Saya menyatakan rasa kesal terhadap pelaporan (penulisan artikel) berkenaan yang melanggar etika kewartawanan dengan memetik nama saya sebagai sumber maklumat laporan berkenaan tanpa merujuk dan meminta kebenaran secara langsung dengan saya.
“Parkara ini telah menimbulkan kekeliruan dan salah tanggapan dalam kalangan pembaca," katanya dalam kenyataan hari ini.
Kamarul Azman juga menuntut artikel berkenaan ditarik balik atau dibuat pembetulan dengan tidak meletakkan namanya sebagai sumber laporan.
Portal berita itu semalam memetik Kamarul Azman sebagai berkata bahawa sebanyak 1,170 daripada lebih 28,000 anggota tentera dan anggota keluarga yang ditambah dalam senarai pemilih adalah di Selangor.

Subscribe to receive free email updates: