Update Umno tak guna dana Yayasan TH beri sumbangan sembang Azeez >> Berita Malay 18

Pengerusi Tabung Haji, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim hari ini berkata Umno tidak pernah menggunakan dana daripada Yayasan Tabung Haji dalam pemberian sumbangan Program Ziarah Ramadannya.

Beliau berkata parti itu serta sahabat korporatnya mengeluarkan peruntukan sendiri dalam menyampaikan sumbangan itu, dan ia dilakukan bersama-sama Yayasan Tabung Haji menerusi jalinan kerjasama.

"Tidak betul (jika) kata Umno guna Yayasan Tabung Haji. Sebenarnya kami bekerjasama yang mana yayasan keluarkan zakat berjumlah RM7 juta untuk diberikan kepada asnaf yang layak.

"Umno serta sahabat korporat menyumbang RM8 juta. Parti memilih untuk beri sumbangan melalui program ini kerana Yayasan Tabung Haji mempunyai rangkaian luas dan pengalaman selama 50 tahun dalam melaksanakan aktiviti kebajikan seperti ini," katanya.

Abdul Azeez berkata demikian semasa ditemui pada Program Ziarah Kasih Ramadan di Dewan Jubli Perak Sultan Haji Ahmad Shah di Kuantan hari ini, yang turut dihadiri Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Datuk Seri Mohd Sharkar Shamsudin.

Di majlis itu, seramai 2,000 asnaf dari kawasan Parlimen Kuantan dan Indera Mahkora menerima sumbangan itu.

Abdul Azeez berkata pada tahun ini lebih 100,000 asnaf dan golongan yang memerlukan di 50 kawasan Parlimen seluruh negara dijangka menerima sumbangan itu, dan beliau tidak menolak kemungkinan menambah jumlah itu, jika lebih banyak sahabat korporat melibatkan diri.

Beliau juga menegaskan sumbangan itu diberikan kepada mereka yang benar-benar layak tanpa mengira fahaman dan ideologi politik.

Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: