Update Pagi Aidil Adha, MP Jelutong Sebar Fitnah, Cuti Ganti Pun Tak Tahu, Bodoh!!! >> Berita Malay 18


Di pagi Hari Raya Aidil Fitri yang penuh barakah ini dicacatkan apabila membaca posting fitnah penuh kebodohan daripada Ahli Parlimen Jelutong, Ooi Chuan Aun atau lebih dikenali sebagai Jeff Oii.

Di dalam laman sosial Facebook beliau beliau mempertikaikan cuti yang banyak di dalam bulan September. Katanya ada 14 cuti dan menyifatkan bulan September sebagai "Bulan Hampir Gaji Buta".

Pertama, peraturan atau kaedah mana yang beliau gunakan untuk memgantikan Cuti Keputeraan YDP Agong pada 9 September dan cuti Hari Malaysia pada 16 September untuk digantikan pada hari Isnin berikutnya? Bodoh sangatkah seorang MP tidak mengetahui hanya cuti umum yang jatuh pada hari Ahad saja diganti pada Hari Isnin?

Kedua, hari Sabtu kebanyakan syarikat sememangnya bercuti. Oleh itu sebarang cuti yang jatuh pada hari Sabtu tidak memberi kesan apa-apa. Ketiga, adakah MP Jelutong ini cuba untuk mempertikaikan cuti Keputeraan YDP Agong?

Keempat, tidak ada sesiapa memaksa sesuatu syarikat ditutup semasa cuti umum. Cumanya majikan perlu membayar lebih untuk gaji pada hari berkenaan. Itupun nak saya ajar ka? Bagi cuti salah, tak bagi cuti salah.

Subscribe to receive free email updates: