Update Gandingan Khalid bersama Pas lonjak peluang menang - Dr Mohd Zuhdi >> Berita Malay 18


Dr Mohd Zuhdi Marzuki Pas percaya tekad yang ditunjukkan Tan Sri Khalid Ibrahim untuk membantu parti Islam itu serta Gagasan Sejahtera melonjakkan lagi kekuatan ke arah pembentukan kerajaan baru di Selangor.
Pengarah Pusat Penyelidikan Pas (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, kesungguhan yang diperlihatkan Khalid melalui ceramah di Batang Kali,  seumpama satu 'sepak mula' untuk satu gelombang besar-besaran membentuk kerajaan baru yang dipimpin oleh Pas bersama Gagasan.
“Khalid diakui sebagai faktor utama yang melonjakkan kemenangan Pakatan Rakyat (PR) dalam PRU-13 yang lalu.
“Beliau juga masih mempunyai sokongan dari kalangan ahli-ahli PKR termasuk juga DAP. Ini termasuklahkakitangan awam yang berkhidmat di Selangor, begitu menghormati integriti dan efisiensi beliau,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Menurut Mohd Zuhdi, personaliti Khalid bukan sahaja disenangi oleh penyokong PR sebelum ini bahkan dihormati Umno.
“Dengan sokongan dari pelbagai pihak, Khalid diyakini boleh menarik sokongan majoriti rakyat Selangor ke arah pembentukan sebuah kerajaan baru.
“Kita juga percaya tekad yang ditunjukkan oleh Khalid untuk membantu Pas dalam menghadapi PRU 14 ini akan menambah satu kekuatan baru untuk mencapai sasaran Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di dalam ucapan beliau di Fastaqim 2.4 di Shah Alam baru-baru ini,” katanya lagi.

Subscribe to receive free email updates: