Update [LIPIS] PUSAT RAWATAN KECANTIKAN DI RUMAH >> Berita Malay 18


Pusat rawatan kecantikan di rumah


Minat yang mendalam terhadap bidang kecantikan mendorong seorang suri rumah, Nor Fariha Ali, 32, untuk membuka perniagaan spa di rumah yang terletak di berek polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Lipis.

Lebih menarik lagi sabun muka dan masker yang terdapat di spa milik Nor Fariha diperbuat daripada bahan semula jadi termasuk madu kelulut serta ‘bee pollen’ yang dihasilkan sendiri oleh ahli keluarganya di Terengganu.

Ibu kepada dua cahaya mata itu berkata, perniagaan spa tersebut mula beroperasi 8 Januari lalu yang menyediakan rawatan wajah, sauna, lulur badan dan scrub.

“Idea membuka spa di rumah ini timbul apabila ada permintaan daripada rakan dan jiran yang mengetahui minat saya terhadap bidang kecantikan selain mereka turut meminta saya membuat rawatan wajah kepada mereka.

“Berkat sokongan suami yang juga seorang anggota polis, saya nekad untuk memulakan perniagaan spa di rumah. Bisnes ini juga lebih mudah kerana dalam masa yang sama saya dapat menguruskan anak-anak dan kerja rumah, selain mampu menyusun masa sendiri,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, ekoran sambutan menggalakkan yang diterima, dia turut meminta bantuan adiknya, Nor Suhaila, 21, memberi perkhidmatan terbaik kepada para pelanggan.

“Saya dan adik sertai kursus Solekan Artistik dan Spa di bawah Program Empower, Majlis Pmbangunan Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECERDC) selama lapan bulan, tahun lepas.

“Terima kasih saya ucapkan kepada pihak Empower Ecer kerana membuka peluang kepada golongan suri rumah seperti saya untuk menjana pendapatan sampingan,” katanya.

Nor Fariha berkata, dia berhasrat untuk membuka sebuah spa yang lengkap dengan pelbagai kemudahan seperti rawatan sauna, tangas, mandi susu, rawatan rambut dan rawatan muka.

“Selain itu, terdapat juga cadangan untuk perkhidmatan spa bergerak (mobile spa) namun saya perlu melengkapkan peralatan rawatan terlebih dahulu,” katanya.


Subscribe to receive free email updates: