Update ‘Saya di Pekan untuk minta rakyat jangan undi Najib’- Tun M >> Berita Malay 18

Tun Dr Mahathir Mohamad berkata lawatannya ke Pekan hari ini bertujuan untuk meminta rakyat di sana supaya tidak lagi mengundi ahli parlimen mereka, Datuk Seri Najib Razak yang juga adalah perdana menteri.
"Saya tahu Najib (berasal) dari Pekan, dia orang tempatan, tetapi jika orang tempatan buat kesalahan, dia harus ditolak," kata pengerusi Pakatan Harapan itu pada sidang akhbar di Kuantan.
Mahathir dijadual lawat kawasan Chini di parlimen Pekan hari ini. Beliau akan berjumpa dengan masyarakat Orang Asli, sebelum mengadakan ceramah di Felda Chini malam ini.
Mahathir disoal sama ada lawatanya ke Pekan sebagai membalas ‘serangan’ Najib ke Langkawi, kerusi yang disebut-sebut akan ditandingi oleh bekas perdana menteri itu, dua minggu lalu.
“Saya nak pergi seluruh Malaysia. Tapi saya nak beri tumpuan kepada Pekan pasal saya tengok Najib bagi tumpuan kepada Langkawi," katanya.
Bagaimanapun, beliau berkata HARAPAN belum membuat keputusan mengenai calon yang akan dirunkan untuk berdepan dengan Najib.

Subscribe to receive free email updates: