Update DAP kecam Umno ekoran serangan, berita palsu terhadap Robert Kuok >> Berita Malay 18

DAP hari ini berkata keseluruhan Umno harus dipersalahkan atas serangan dan berita palsu yang ditujukan terhadap taikun Malaysia Robert Kuok.
Setiausaha agungnya Lim Guan Eng berkata DAP mengecam keseluruhan Umno ekoran serangan bertali arus terhadap hartawan itu, yang suatu ketika dahulu pernah menjadi penderma kepada parti penting dalam Barisan Nasional (BN) itu.
“Kami mengecam bukan sahaja Menteri Umno Mohamed Nazri Abdul Aziz, tetapi keseluruhan Umno, kerana berita palsu yang diciptanya, ketidakjujurannya dan serangan yang menyakitkan hati terhadap Kuok.
“MCA tidak perlu cuba membersihkan serangan Umno yang bersifat ekstremis dan rasis terhadap Kuok dengan mempersalahkan seorang individu (Nazri) sahaja apabila yang menyerangnya adalah Umno itu sendiri sebagai satu parti,” katanya dalam kenyataan.
Nazri, yang juga ahli majlis tertinggi Umno, baru-baru ini menggelar Kuok sebagai “pondan” dan mencabar ahli perniagaan itu untuk melepaskan kerakyatan Malaysia yang dipegangnya susulan dakwaan Raja Petra Kamaruddin yang menuduh beliau (Kuok) mendanai DAP dalam usaha untuk menggantikan kerajaan persekutuan BN dengan kerajaan Cina.

Subscribe to receive free email updates: