Update Tikam lidah dengan MCA, Gerakan dalam Kabinet: Itu rahsia, kata Nazri >> Berita Malay 18

nazriPETALING JAYA: Datuk Seri Nazri Aziz enggan mengesahkan jika berlaku pertikaman lidah antara beliau dengan pemimpin MCA dan Gerakan berkaitan isu Tan Sri Robert Kuok dalam mesyuarat Kabinet semalam.
Menteri pelancongan dan kebudayaan itu sebaliknya meminta wartawan membuat pengesahan dengan individu atau akhbar yang melaporkan perkara terbabit.

“Anda kena tanya China Press lah sebab saya tak boleh cakap apa yang berlaku dalam mesyuarat jemaah menteri. Jadi, kalau puncanya daripada MCA, tanya MCA lah,” katanya ketika dihubungi FMT hari ini.
Ahli Majlis Tertinggi Umno itu berkata, apa yang berlaku dalam mesyuarat Kabinet adalah rahsia.

“Apa yang berlaku dalam jemaah menteri semua itu rahsia, melainkan kalau perdana menteri sendiri nak bercakap atau ada jurucakap yang dilantik.”
China Press melaporkan mesyuarat mingguan Kabinet semalam tegang akibat pertikaman lidah antara menteri Umno seperti Nazri dan rakan mereka daripada MCA dan Gerakan.

Tiga menteri MCA turut menyuarakan rasa tidak puas hati terhadap tindakan Nazri mencabar Kuok bertanding pada pilihan raya umum akan datang dan menghina hartawan berusia 94 tahun itu.
Mereka adalah Presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Timbalannya, Datuk Seri Wee Ka Siong dan Setiausaha Agung, Datuk Seri Ong Ka Chuan serta Presiden Gerakan, Datuk Seri Mah Siew Keong

Ia susulan serangan baru-baru ini terhadap taikun berpangkalan di Hong Kong, Tan Sri Robert Kuok yang didakwa menaja DAP.

Subscribe to receive free email updates: